Článek

Rozkvetlá třída

Profilová fotka

Mgr. Ivana Sekaninová

Vytvořeno:

Spoluautoři:

Sotva se na jaře začala příroda zelenat, začali jsme se s dětmi 2. B zajímat o první kvetoucí rostliny. Nejen v učebnicích, knihách a atlasech, ale hlavně v přírodě. Pravidelně jsme chodili na vycházky sledovat, co nového vykvetlo na zahrádkách v okolí školy. Plané rostliny jsme nosili do školy a vyhledávali v atlasech jejich název.

Nejdříve jsem rozkvetlé rostlinky nosila do třídy hlavně já, postupně si děti zvykly všímat si, co kolem nich kvete a rostliny nosí čím dál tím více samy. Největší radost mají, když přinesou rostlinu, kterou jsme ve třídě ještě neměli. Skoro každé ráno máme třídu rozkvetlou a zjišťujeme, jakou květinu spolužáci přinesli, jestli už ji známe a umíme pojmenovat nebo je to novinka.

Rostliny chodíme pozorovat i ven do přírody. Děti si pomocí oboustranné lepicí pásky, na kterou utrženou květinu nalepí k odpovídajícímu názvu, tvoří svůj atlas rostlin. Také kvetoucí rostliny kreslíme nebo vytváříme mozaiky z jejich listů a květů.

Takové učení děti baví a nenásilnou formou se naučili poznávat plno jarních i letních květin i kvetoucích keřů a stromů.

Galerie